MSZP;LMP;metró;Tarlós István;3-as metró;akadálymentesítés;

2018-02-05 12:21:00

Megkezdődött az aláírásgyűjtés a metró akadálymentesítéséért

Megkezdték az ellenzéki pártok az aláírásgyűjtést a 3-as metró akadálymentesítéséért. Tarlós szerint felesleges a népszavazás.

Kilenc ellenzéki párt hétfőn megkezdte az aláírásgyűjtést annak érdekében, hogy népszavazás dönthessen a felújítás alatt álló 3-as metró teljes értékű akadálymentesítéséről. A kezdeményezést az MSZP, a DK, az Együtt, a Liberálisok, az LMP, a Momentum és a Párbeszéd képviselői jelentették be budapesti sajtótájékoztatójukon. 

Horváth Csaba, a szocialisták fővárosi képviselője az MTI jelentése szerint azt mondta: a kerekes székesekért, nehezen közlekedőkért, a kismamákért, és az idősekért vetette fel a referendumot. Tarlós István főpolgármester ugyanis "túl arrogáns ahhoz, hogy beismerje, az akadálymentesítés egy fontos ügy, és túl gyáva ahhoz, hogy a kormánnyal harcoljon a budapestiek érdekében" - fogalmazott, megjegyezve: a fővárosiak átlagosan napi 20 milliárd forintos adóbefizetéseik után megérdemlik a teljes akadálymentesítést.

A Kúria múlt héten helyben hagyta a Fővárosi Választási Bizottság azon döntését, amellyel a testület hitelesítette a 3-as metró akadálymentesítéséről kezdeményezett népszavazást. A Horváth Csaba MSZP-s fővárosi képviselő által kezdeményezett népszavazás kérdése így hangzik: "Akarja-e Ön, hogy a 2017-2020 között történő budapesti M3-as metróvonal felújításával egyidejűleg valósuljon meg ezen metróvonal valamennyi megállójának teljes értékű akadálymentesítése, az 1997. évi LXXVIII. törvény 2. §-ának 1. pontjában meghatározottak szerint?"

Tarlós István főpolgármester az ATV Start című műsorában hétfő reggel ezzel kapcsolatban azt mondta: a 3-as metró akadálymentesítését hónapok óta szervezik, az erről szóló népszavazási kezdeményezés ezért felesleges.  

Közölte: most szerdán is fog találkozni a mozgáskorlátozottak képviselőjével, az akadálymentesítés megoldására pedig több alternatívát állítottak fel. Az egyik egy olyan szerkezet felszerelése a mozgólépcső mentén, amelybe az érintettek bele tudnak ülni, és felhúzza vagy leereszti őket. Ez a megoldás például sokkal olcsóbb, mint a lift. Bár az állomások hatvan százalékán lesz lift, nem szabad összekeverni az akadálymentesítést a liftépítéssel - jelentette ki.

Szerinte ez a referendum arra jó, hogy „eltapsoljanak két lift árát." Tarlós ezért inkább azt a kérdést tette volna fel az embereknek: „Akarja-e, hogy egyidejűleg a 3-as metró felújításával liftet is építsenek?"

Arra a kérdésre, hogy rendelkezésre áll-e az akadálymentesítésre a fedezet, Tarlós kijelentette: a fentebb említett szerkezetre és egyéb megoldásokra ige, de a teljes vonal liftekkel való felszerelésére nincs meg.

Tarlós szerint groteszk attól a Horváth Csabától kritikát kapni az akadálymentesítéssel kapcsolatban, akinek a főpolgármester-helyettessége alatt újították fel a 2-es metró vonalát, de egyetlen egy helyen sem alakították ki a mozgáskorlátozottakat szolgáló liftet, és csak az állomások 10 százalékán oldották meg az akadálymentesítést.