Előző
Következő
új cikk

Belföld

Fónagy: megmarad a 65 év felettiek utazási kedvezménye

MTI|2012. ápr 12. 21:22
[A+ A-]
Megmarad a 65 év felettiek, a hat éven aluliak, a nagycsaládosok és a fogyatékkal élők utazási kedvezménye - mondta a Heti Válasznak Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára.
"A kedvezményrendszer felülvizsgálata jelenleg is zajlik, de azt már tudjuk, hogy a 65 év felettiek, a hat éven aluliak, a nagycsaládosok és a fogyatékkal élők kedvezményei megmaradnak" - mondta az interjúban az államtitkár.
Hozzátette, az is lehet, hogy egyáltalán nem szűkül a kedvezményben részesülők köre, azzal a kikötéssel, hogy a kedvezmény például csúcsidőben reggel 7 és 9 óra vagy délután 4 és 7 óra között nem vehető igénybe.
Mint mondta, a most még alanyi jogon járó kedvezmények az elmúlt évtizedek alatt beépültek a szociális jövedelmi viszonyokba. Átalakításuk, felszámolásuk nem lehetséges egyik pillanatról a másikra.

Az utazási juttatások átalakításával akár 20-25 milliárd forintot is megspórolhat az állam - mondta az államtitkár.
Szerinte szerencsésebb volna, ha az állam az iskolába járók utazási bérletének költségét az oktatási, a fogyatékkal élők kedvezményét pedig a szociális kiadások között tartaná nyilván, és ezekkel nem a MÁV felé kellene elszámolnia.

Fónagy János szerint a párhuzamosságok felszámolása együtt jár majd a 24 Volán társaság átszervezésével is. Az államtitkár szerint az átszervezés végén jóval kevesebb lesz belőlük. Mint mondta, egyelőre még nincs kiforrott szervezőelv, így korai arról beszélni, hogy régiónként vagy három megyénként marad-e meg egy-egy Volán.

Úgy fogalmazott, a vasútvonalakkal párhuzamosan futó, azonos utasközönséget kiszolgáló buszjáratok számát csökkenteni szeretnék, így az idén 8, majd évente 12 milliárdos megtakarítás érhető el. Mint mondta, a parlament előtt lévő személyszállítási törvénnyel azt szeretnék elérni, hogy a jövőben a vasút élvezzen elsőbbséget, amihez a buszközlekedésnek kell igazodnia.

Lájkoljon minket a Facebook-on is!

Hozzászólások (21)

A hozzászóláshoz .

tovaris 2012.04.14. 19:41
[dugugu] [2012.ápr.13. 22:03]

Legyen szerencséje. De ne feledje:

1.Még, még, még és még!
A burzsujnak soha nem elég.
Lásd, lásd, lásd, már lásd,
A sorsod az elpusztulás!
Az országnak harmada éhengebed,
Az éhség, a szenny marja fel testedet,
Éhhalálra ítélt ez a rend.
A gégédre hurkol statáriumot,
És tapsolnak hozzá a rongy árulók,
Büchlerek, Propperek, Peyerek.

Vörös Csepel, zúgjon a hangod,
Váci út felelj neki!
Dunántúl, Alföld együtt a harcban,
Jelszavad megrengeti, rengeti.
Nem fogunk pusztulni éhen,
Nem tűrünk csendben tovább!
Vörös Csepel, vezesd a harcot,
Kenyeret, munkát!

2.Rég, rég, rég volt, rég.
A szovjetek emléke ég!
Most, most, most és most,
A burzsoá rendet taposd!
Ha dolgozol, vagy ha nem egyforma kín,
Elpusztulsz a burzsujok éhbérein,
Grófi földön a gyűlölet nő.
Egy tányér levest oda löttyent eléd,
És szólni, ha mersz, sortüzet küld beléd,
Véres számolás órája jő.

Vörös Csepel, zúgjon a hangod!...

3.Tudd, tudd, tudd, hát tudd!
Már gyújtják az új háborút.
Vedd, vedd, vedd és vedd
Kézhez a fegyveredet!
A szovjetek ellen, ha áll a menet,
Hát küldd a pokolba a tisztjeidet,
Fordítsd rájuk a puska csövet!
Hogy vesszen, hogy vesszen a burzsoá rend.
Ez a láng, ez a harc új uralmat teremt,
Dolgozók hatalmát, szovjetet.

Vörös Csepel, zúgjon a hangod!...
dugugu 2012.04.13. 22:03
tovaris
"Kíváncsi lennék, hogy szerezte a "cégét", miként privatizálta (lopta), és hány embert nyírt ki, mennyit juttatott koldusbotra?... " Ne haragudjon, de igenis ön kérdezte, vagy legalábbis utalt rá. Tudja, örülök annak hogy ön is a művelt emberek között van, a hozzászólása másról árulkodott. Azonban érdekes amit állít, miszerint kizsákmányolok. Ha én nem volnék, ezek az emberek lehet hogy minimálbérből tengődnének, vagy munkájuk sem volna, és ne mondja nekem hogy ha valaki kap fél milliót egy hónapban az nem elégedett a helyével. Érdekes, hálát adnak inkább a sorsnak hogy ott dolgozhatnak ahol, már ne haragudjon, de hol kap ennyi fizetést ma egy átlag dolgozó? Adhatnám én is a minimálbért, senki nem szólhatna egy szót sem. Abban igaza van, hogy ekkora fizetéseket nem lehet adni általában, ezt tudom, de ha jobban elolvasta volna akkor ott van az hogy egyedülálló és export. A vevők cégek, nagyvállalatok, gyárak, nálunk a csőd kizárt, ezt higgye el nekem. Egyébként meg igaza van, a téma nem ez volt, és nem is lett volna ha nem kapom a beszólogatásokat a véleményemre.
tovaris 2012.04.13. 21:29
[dugugu] [2012.ápr.13. 20:54]

Eltekintve a tegező hangvételtől, nem kértem arra, hogy megmagyarázza azt, hogy miként szerezte vagyonát. De ha így elmondta, megköszönöm.
Én két diplomás mérnök vagyok, igaz, nem saját üzemben, hanem állami, ill. tőkések tulajdonában dolgoztam, nyugdíjazásomig. Nekem is van részem egy szabadalomban, világéletemben technológiával és konstrukciós feladatokkal dolgoztam az Ikarusban, majd az ipari automatizálás terén.
A megelőző hozzászólásának a hangneme akasztott ki, ami megalázó arra a 3 millió bérből és fizetésből élőre, akik minimálbér és a körül élnek, munkanélküliséggel tűzdelve az életüket, nem tudják számláikat fizetni, pedig nem dőzsölnek. Ön akkor is kizsákmányolja a dolgozóit, ha jól megfizeti őket, legfeljebb jobban élnek, mint az átlag. Nem akarok belemenni a dolgok mélyébe, mert ez a téma nem arról szól.
Őn is tudja, hogy ha mindenkit hasonlóképpen fizetnének meg, mint ahogy Ön ezt írta, hová tűnne a profit, amit a kapitalisták zsebretesznek? Pedig a munkabér a legkisebb tétel a gyártási költségekben, ezt Ön is jól tudja.
Azért elgondolhatna sok mindenen. Ha esetleg a csőd szélére kerül, eszébe fognak jutni a szavaim...
dugugu 2012.04.13. 20:54
excep, tovaris
Két szabadalmaztatott technológia kifejlesztése fűződik a nevemhez, a gyárat úgy építettük fel a külföldi üzlettársam segítségével, minden gépet, mázazót, égetőkemencét, szerszámokat stb.én terveztem, készíttettem el, vagyis nem volt lopás, csalás, privatizáció, csak munka és magas szintű tudás. Ismeretlen fogalmak ezek, ugye? Azóta is állandó fejlesztéseket végzek, konkurenciám sincs külföldön, ha egyszer eladnám ezeket az eljárásokat még az unokáimnak sem kellene dolgozniuk. Olyan komoly exportra termelésünk van hogy azok a szegény kizsákmányolt emberek akár a 400 - 500 ezres nettót is megkeresik havonta, plusz a nyereség év végén. Közel 200 ember dolgozik nálam, a legkevesebb kereset 150 ezer nettó, ugye nem kell leírnom hogy ki az aki "csak"ennyit kap? Egy hasonló munkás máshol jó ha 60 ezret kap ezért. Nem engem kell piszkálni, azonnal letámadni, szidni, irigykedni, ha tudnátok mennyi adót, járulékot fizetünk be le is esne az állatok. Nincs nem bejelentett dolgozó, meg semmi más simli sem, nem is lehetne. Alapítványokat támogatunk minden évben, elsősorban a beteg gyerekeket, állatmenhelyeket. Kissé elegem lett már abból hogy mindenki ingyen szeretne mindent, veszik fel a segélyeket, közben meg szidják, szapulják akik vitték is valamire. Pont nem az olyan embereknek kellene beszólni amilyen én is vagyok, mert ha sokan volnánk akkor munkahelyek is volnának és magas keresetek is. De nincs mit tenni, a magyar mentalitás sajnos ez amit itt olvashattam a kommentekben. excep, örülnél te ha igazán jó szakember vagy annak ha nálam dolgozhatnál, mert meg volnál becsülve minden téren. Morálisan és anyagilag is. Nem kell állandóan a sok adócsalóból, tolvajból kiindulni. Főleg látatlanból nem.
tovaris 2012.04.13. 20:09
[dugugu] [2012.ápr.13. 01:17]

Kíváncsi lennék, hogy szerezte a "cégét", miként privatizálta (lopta), és hány embert nyírt ki, mennyit juttatott koldusbotra?...
tovaris 2012.04.13. 20:07
[dugugu] [2012.ápr.13. 01:17]

Maga szerencsétlen, pont ez volt a szocializmus célja.
Ön egy iszonyatos gőgös, mocskos kapitalista, aki megérdemli, hogy egy új szocializmusban elvegyék a cégét - ha szükség lesz rá - ha meg nem, akkor mehet dolgozni, ha van tisztességes szakmája.
sanna 2012.04.13. 14:23
dugugu! Igazad van. Fizetőssé kell tenni mindent. Csak a munkát is tisztességgel kell fizetni.

"A vezető az aki érti amit csinálni kell, döntéseket hoz, felelősséget vállal, az embereknek pedig el kell fogadni, mivel ha értenének hozzá, ők ülnének a vezetői székben. Ennyi kedvezmény, támogatás egy országban nincs, mint nálunk, mégis csak sír folyton mindenki."

Igen kellene értenie hozzá, döntéseket kellene hoznia, felelősséget kellene vállalnia. De ma Magyarországon ritka mint a fehér holló az ilyen vezető. Ezen felül nem lehet mindenki vezető, de attól még lehet, hogy nagyon jó szakember, lehet nagyon jó a megoldóképessége, és adhat nagyon jó tanácsot. Szerintem az a jó vezető, aki szigorú, igazságos, meri vállalni tetteiért a felelősséget, meghallgatja a dolgozói véleményét is. Mert a vezető sem isten, aki mindent tud.
jocika 2012.04.13. 13:15
(libertádor)!! Azt hiszem részben igazad van.Egy kis kiegészítés. A vonatok csökkentését, az t Orbánék,szorgalmazták,azt viszont nem határozták meg, melyik legyen az a vonat ami ne közlekedjen.Vannak ki nem használt járatok is, azt el kell ismerni ,és ezekre nincs is szükség.
jocika 2012.04.13. 13:08
Saller!!! Te miről beszélsz? Nem helyes,hogy ingyen utaznak!! Ha meg a kapcsolat tartást nézzük,, a megszüntetett vonat,és busz közlekedés miatt lehetetlen, amit ez a mi jó kormányunk tett, a vidékiekkel.Ugyan is Magyarország nem csak Budapestből áll.
vegeta 2012.04.13. 12:26
[dugugu] [2012.ápr.13. 01:17]

„Éppen azért követelőzik ebben az országban mindenki, mert hozzá lettek szoktatva hogy szinte minden ingyen volt.”
Nagyon tévedésbe vagy! Alanyi jogon járt! Többek között neked is.Valamint ha
emlékezetem nem csak netto fizetés kaptunk eleve levolt az adó vonva
amit pont ilyen alanyi jogon járó kedvezményeket finanszírozták belőle
Nem mint manapság megy a zsebbe.
„Ennyi kedvezmény, támogatás egy országban nincs, mint nálunk,”
Meg ennyi adócsaló,szélhámos sem.
„mégis csak sír folyton mindenki. „ Kivéve akiknek sikerült összelopnia magát.
Aki nem tudta magát összelopni annyit is ér?

saller 2012.04.13. 12:05
65 felettiek utazási kedvezménye nagyon kedvezö hatással van az egész társadalomra, azáltal, hogy nem köti röghöz a nyugdíjasokat és azok tudják tartani a kapcsolataikat a családjukkal, barátaikkal, tudnak üdülni, színházba járni stb. ez az intézkedés nagyon direkten befolyásolja a várható élettartamot. tehát ha a kormánynak nem az a célja, hogy a nyugdíjasok a lehetö leggyorsabban haljanak meg, mert úgy van a legkisebb gond velük, akkor ez egy jó intézkedés. egyébként ezt a kedvezményt megnyirbálni politikai öngyilkosság. a kedvezményt idöben korlátozni kifejezetten civilizálatlan, amit szintén csak egy nagyon otromba kormány tesz.
excep 2012.04.13. 11:09
dugugu te is ugyan olyan nagy tahó vagy mint a barom vezéred talán tiszteséges fizetést kéne adni az embereknek és akor nem kell semmi kedvezmény még jó hogy nem egy ilyen baromnál dolgozom
Kohasz 2012.04.13. 08:22
Az elmultnyolcévben mást pofáztak. Most az akkori duma ellenkezőjét teszik.
Az adócsökkentések kormánya újabb, és újabb adófajtákat vezet be. A gazdaságpolitikája abban merül ki, hogy állandóan azzal foglalkoznak, milyen újabb adófajtát vezethetnek be.
A Jani vénségére szenilissé vált. Elfelejtette, mit pofázott korábban.
wizes 2012.04.13. 04:30
Fónagykám, ideje felköpni egy nagy kórházit a magasba és aláállnod, hogy betakarjon a takony!

Mit kajbáltál, amikor a szocik akartak 34 kihasználatlan szinte utas nélküli szárnyat bezárni?

Szégyelld magad te ocsmány alak!

dugugu 2012.04.13. 01:17
Én nem engedtem volna a nép nyomásának, és igenis fizetőssé tettem volna mindezeket. Éppen azért követelőzik ebben az országban mindenki, mert hozzá lettek szoktatva hogy szinte minden ingyen volt. Orbánt még mindig túl puhánynak tartom megszorítások terén, így nagyon lassú lesz a folyamat, amit elindított. Ha én is a dolgozóim ötleteire hallgatva vezetném a cégemet, akkor az nem vezetne jóra. A vezető az aki érti amit csinálni kell, döntéseket hoz, felelősséget vállal, az embereknek pedig el kell fogadni, mivel ha értenének hozzá, ők ülnének a vezetői székben. Ennyi kedvezmény, támogatás egy országban nincs, mint nálunk, mégis csak sír folyton mindenki.
libertador 2012.04.13. 00:38
Hazudnak éjjel, hazudnak nappal. Még álmukban is. A vasúti menetrendet úgy akarják átalakítani, hogy nem zárják be a vonalat, á, dehogy. Csak épp napi 10 vonat helyett majd kettő jár. A legeszementebb ötlet. A vasútvonalat fenntartják, csak épp vonat alig megy rajta, bevétel nem keletkezik, a kiadás meg jottányival se lesz kevesebb. Az utas meg menjen biciklivel, vagy gyalog. Most meg azt nyilatkozza a nagyeszű, hogy ahol a vonat megy, ott a buszokat csökkentik. Akkor egyáltalán mire lesz jó a nyugdíjasok kedvezménye? Mert normális közlekedésre aligha.
tovaris 2012.04.12. 22:46
Belegondolt már valaki abba, hogy ha minden kedvezményt megszüntettek, ami abban az "elnyomó, átkos kegyetlen Kádár-diktatúrában volt" - akkor talán mégis akkor éltünk jobban, kedvezményezettebben, mint most?
Mikor nyílik már ki a csipátok, emberek?
tovaris 2012.04.12. 22:42
Elalélok a meghatódottságtól! A nagyságos, tekintetes, méltóságos, kegyelmes Fónagy úr kegyet gyakorol! Persze, mert ehhez már nem mertek hozzányúlni.
Úgyis olyan kevesen vannak, akik a 65 évet már megérték, egyáltalán járni tudnak, ráadásul utazási kedvük is van. És még merje valaki szidni a Fidesz kormányt, büdös komcsik...
andosum 2012.04.12. 22:40
Csak technikailag érdeklődöm. Átgondolták ezt a csúcsidőben nem jár a kedvezmény ügyet? Lesz esetleg csúcsidő bérlet? Mert ha színházba megy a nyugdíjas, /csúcsidőben, mert a színház 7-kor kezdődik/ akkor kétszeri átszállás, az 3 jegy!!! És még néhány hasonló. Reggel orvoshoz /labor!!/ stb... Nem ezért vagy azért, én a teljes ingyenességet mindí is elleneztem, úgy gondoltam, hogy egy jelentős kedvezmény /pl. 80 vagy akár 90%-os/ jobb lenne. De! Ha már így van, ne támasszanak teljesíthetetlen feltételeket, vagy ne drágítsák meg a mozgást jobban, mintha egy általánosan fizetendő kedvezménnyel tennék. Számításokat végezni, T. döntéshozók, ha még tudják kezelni a számológépüket!!!!!!!
vegeta 2012.04.12. 22:06
"Mint mondta, a most még alanyi jogon járó kedvezmények az elmúlt évtizedek alatt beépültek a szociális jövedelmi viszonyokba. Átalakításuk, felszámolásuk nem lehetséges egyik pillanatról a másikra.

Mint ahogy ahogy többi alanyi jogon járó kedvezményeket sem egyik pillanatról a másikra számolták fel.
Ami egykor abban az "átkosban" alanyi jogon járt. Felszámolunk, megszüntetünk, bezárunk.
De azért is csak hajrá magyarok így kell ezt csinálni.