Előző
Következő
új cikk

Töretlen Törökország népszerűsége

Best Reisen|2012. jún 19. 16:14
[A+ A-]
Egy friss statisztikai elemzés kimutatásai alapján, az utóbbi években töretlenül fejlődik Törökország turizmusa, tíz alatt háromszorosára nőtt a vendégek száma a világ turistái által egyik legkedveltebb országban
Egy frissen napvilágot látott statisztika adatai szerint, rekordtempóban bővül a török turizmus, tíz év alatt megháromszorozódott a Törökországba utazó turisták száma.

A felméréséből kiderül, hogy 2011-ben mintegy 31 millió látogató kereste fel az országot. Ebből 2 millióan mindössze egy-egy napot töltöttek ott, 15 millióan pedig csomagajánlat keretében utaztak. A török turizmus 9 százalékos növekedést ért el 2011-ben az előző évhez képest - miközben a világátlag 4 százalék volt.
2011-ben számos cégfelvásárlás, -összeolvadás történt a beutaztatók piacán, még a nagy konszernek közül is többen új partnerekkel szerződtek, mások lehúzták a rolót.

A törököknek sikerült növelniük a részesedésüket a beutazási piacon, méghozzá a legfontosabb országok közé tartozó Németországban és Oroszországban. Előbbiből 4,8, utóbbiból 3 és fél millió turista kereste fel az országot. A csomagajánlatokat igénybe vevők száma is folyamatosan növekszik: 2011-ben 1 millióval több turista választotta ezt az utazási módot törökországi útja során, mint az előző évben. Az utazási cégek piaci részesedése is koncentráltabb lett: immáron a piac 47 százaléka van az 5 vezető cég kezében, szemben a 2010-es 40 százalékkal, az 50 legnagyobb cég pedig a piac 85 százalékát uralta 2011-ben.

Árulkodóak a számok arról is, hogy mennyire népszerűek lettek a törökországi utak az elmúlt bő 10 évben. Míg 2000-ben 9 és fél millió turistát fogadott az ország, addig 2011-ben majd' 20 millióval többet, 29,3 milliót. Németország továbbra is piacvezető. A csomagtúrák népszerűsége Oroszországban nőtt az elmúlt 10 évben a leggyorsabban, különösen 2009 és 2010 között: akkor egyik évről a másikra 15 százalékkal több fogyott, de a 2011-es 11 százalékos emelkedés is figyelemre méltó.

A magyar piac az újabbak közé tartozik - fogalmaz az elemzés. 2011-ben dinamikus, 14 százalékos növekedést produkált, ezek szerint 103 ezer magyar választotta Törökországot úti célként. A csomageladások terén az AHE - a Best Reisen és a Medina Tours partnere - a piacvezető, több mint 35 százalékos részesedéssel.