Előző
Következő
új cikk

Nyári kirándulás a Karintiai tavak világában!

Österreich Werbung|2012. jún 30. 10:10
[A+ A-]
Az Ausztriai Karintia tartomány fenséges környezetben megbúvó tavai, a nyári szezonban is várják a családokat, turistákat
A nyári nap sugarai már vizek világa felé irányítja figyelmünket, s bár a Karintiai tavak egy része a meleg tengerekhez szokott embereknek emberek számára nem kellemes hőmérsékletűek, de kirándulásra keresve sem lehet jobb helyet találni! Nézzünk hát körül a szebbnél szebb tavak világában, mi is vár ránk e meseszép tájon!

Hol is kezdhetnénk körutunkat máshol, mint a magyarok előtt is legismertebb Wörther see partján. Semmi képen nem szabad kihagynunk Klagenfurthot, ahol a sárkány mellett egy nagyon hangulatos óváros vár minket, no és a világhíres Minimondus, ahol a világ szinte minden ismert épülete kicsinyített formában megtalálható. Gyakorlatilag az egész világot bejárhatjuk egy kellemes sétával.

De induljunk el a parti úton, minden képen itt, mert a tó itt adja ki igazi szépségét! Következő megállónkat is innen érhetjük el, ami nem más, mint Mária Wörth meseszép temploma, amit vétek lenne kihagyni, mint ahogy a felette magasodó hegyen levő Pyramidenkogel kilátótornyot is, ahonnan leírhatatlan panoráma tárul elénk az egész tóra és környékére!

A tó másik végén Velden üdülőváros vár ránk, ahol hangulatos sétát tehetünk a barátságos parti sétányán, etethetünk madarakat és megtekinthetjük a híres Casinóját is!

Jóval kisebb, de ettől még legalább annyira szép a Faakersee, melyet érdemes körbeautóznunk, mielőtt a következő állomásunkhoz, az Ossiacher See-hez érnénk! Igazi nyaralóparadicsom ez a meseszép tó, a partját végig üdülők, campingek kisebb szállodák kísérik, de Osztrák szokás szerint ezzel soha nem elrontva a természet összhangját! Itt sehol nem találunk hatalmas hoteleket, tájidegen épületeket, körbeaszfaltozott partot! Ezt a legjobban úgy tudjuk megtapasztalni, ha egy kellemes hajókirándulásra indulunk!

Ha már körbehajóztuk a tavat, menjünk fel Landkorn várához! A parkolónál egy igazi különlegesség, egy majompark vár minket, ahol bemehetünk hatalmas elkerített területre és testközelből szemlélhetjük meg az állatokat, természetesen azért kísérettel, de legalább így bemutatókat is láthatunk a majmok ügyességéből!
De ezzel még nincs vége a mutatványoknak! A várban solymász bemutató vár minket, a lelátókról gyönyörködhetünk a csodás madarak vadászatában! No és ha már itt járunk, érdemes a vár konyháját is kipróbálni és egy kellemes vacsora mellől gyönyörkövei abban a festői tájban, ami elénk tárul a hegy tetején trónoló vár teraszáról!

Egy kicsit nagyobb kirándulás, de minden képen megéri kitérőt tenni Karintia egyik legszebb részére, a Malta-Hochalmstasséra! Gmund festői városka meglátogatása után utunk a meredek hegyek felé vezet, a természetei csodák birodalmába!

Ilyenkor nyár elején a legszebb talán, mivel a hatalmas hegyekből szinte méterenként tőr elő vagy zúdul le egy- egy vízesés, ami az egyszerű kis patakocskától, a hatalmas, félelmetesen dübörgő óriás vízfolyásokig szinte minden formában jelen van. Ausztria egyik legszebb útján a forgalmat jelzőlámpák segítik, mivel az út túlságosan keskeny lenne két autó számára és a hegyekbe vájt kisebb-nagyobb alagutakat sem forgalomra tervezték, de igazából csak örülünk a piros lámpáknak, hisz amúgy is folyton megállnák fotók százait készíteni a mesebeli tájról!

No és mi vár ránk a hegytetőn? Nos aki azt hitte, ezt a látványt nem lehet fokozni, tévedett! A hatalmas völgyet egy gigantikus völgyzáró gát zárja le, mely mögött egy hatalmas tó keletkezik ezáltal, leírhatatlan látványt nyújtva a kilátó teraszáról a turistáknak! A hegy gyomrában vezetékeken vezetik el a vizet a turbinákhoz, így mi szerencsére csak a gátat és a csodálatos környezetet látjuk!

No és vágyunk még valami különlegesre is? Nos kérem, a helyiek erre is gondoltak! Nem csupán lehetőséget biztosítanak végigsétálni a gigantikus gáton, ismételten fotók százait készítve, hanem a több szinten bejárható ellenőrző folyósokra is beengednek a gát falába! Elmondhatatlan az az érzés, amit a bemutató film megtekintése után érez az ember, amikor ebben a monumentális betonerődítmény belsejében sétál a folyóson!

Minden képen álljunk meg Gut Lerchenhof kastélyánál, főleg ha különleges kulináris élményekre vágyunk! A biedermeier kastély ura meg fogja nekünk mutatni a különleges sonkafüstölőt, ahol a híres Gail-völgyi sonka készül, és természetesen kóstolni, vásárolni is lehet az ínyenceknek sem mindennapi élményt jelentő portákból!

A következő kihagyhatatlan tavunk a Weissensee, melyen szintén szinte kötelező program egy kellemes hajókázás a festői környezetben!

És van még tó? Természetesen a Millstatter See, névadó városával, annak csodálatos templomával, barátságos óvárosával és a fürdő/nyaraló vendégek minden kényelmét kiszolgáló, ízléses, tájba illő szolgáltatásaival. Már szinte leírni sem kell, hogy azt a festői tavat igazából egy romantikus hajókázással lehet megismerni, ami itt is a kötelező program kategóriájába tartozik.

És mi vár még ránk ebben a csodálatos régióban? Nos ha attól eltekintünk, hogy csupán a legismertebb tavakat jártuk végig, akkor várak, kastélyok tucatjai, élményparkok, természetei parkok, több tucat felvonó sok száz kilométernyi turista és kiépített kerékpárúttal kínál még akár hetekre időtöltést! Gondoljunk csak bele, Ausztria egyik legjobb síterepei vannak errefelé és az infrastruktúrát nyáron is fel lehet használni! És akkor még a hegyirollereket, viziparkokat, játszóparkokat, állatparkokat, raftingolási lehetőséget nem is említettük a legismertebb szórakozási lehetőségek közül! S mindezt úgy, hogy bármikor találkozhatunk mormotával vagy egyéb hegyi állatokkal, a madarak széles skálájáról nem is beszélve! Külön útikönyvek és katalógusok tucatjai sorolják fel a lehetőségeket, amelyek legolcsóbban Karintia kártya kiváltásával látogathatunk végig, akár csak az eddig felsorolt látványosságokat!

Kedves olvasó! Karintia az a hely, ahova nyáron is számtalanszor vissza lehet térni akár úgy is, hogy soha nem járunk kétszer ugyan ott, mégis van mivel letölteni az időt! Útra fel, Karintiát fel kell fedezni!!!

További információk a www.kaernten.at weboldalon olvashatók.

Hozzászólások (1)

A hozzászóláshoz .

tovaris 2012.06.30. 10:30
Mindenkinek ajánlom, akinek telik rá. De útközben töltsenek el egy kicsi időt a Lavant völgyében, Wolfsberg és St. Andrä csodálatos helyek, a környékükkel együtt....