Előző
Következő
új cikk

BKV hajók a Dunán

Népszava|2012. jún 28. 16:48
[A+ A-]
Jó hír a Budapesti közlekedőknek és a turistáknak, hogy mégis csak lesz menetrend szerinti hajóközlekedés a Dunán Budapesten
Jó hír a Budapesten tömegközlekedőknek és a városnézőknek, hogy egy friss hír szerint, megrendeli a BKV-tól a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a hajószolgáltatást, a három járat csúcsidőben óránként közlekedne, és 400 forintos helyszíni vonaljeggyel, hét közben pedig Budapest-bérlettel lehet majd igénybe venni.

A Fővárosi Közgyűlés ülésén 18 igen, 12 nem szavazattal, tartózkodás nélkül elfogadott előterjesztés szövege szerint a D11-es járat óránként szállít utasokat munkanapokon reggel 7 és 19 óra között Újpest, Árpád út és a Haller utca között, a D12-es szintén munkanapokon közlekedik Rómaifürdő és a Kopaszi gát között 7-től 9 óráig, majd 15 órától 18 óráig, csúcsidőben 1 órás követési idővel. A D13-as járat ugyancsak a Rómaifürdő és Kopaszi gát között közlekedik, de csak hétvégén 9 és 18 óra között óránként.

A hajójáratok munkanapokon Budapest-bérlettel, napijeggyel és 400 forintos, helyszínen váltott vonaljeggyel is igénybe vehetők, hétvégén viszont csak vonaljeggyel lehet utazni a hajókon, a kerékpárokra pedig külön, szintén 400 forintos jegyet kell venni. A 6 éven aluliak és a 65 éven felüliek ingyen vehetik igénybe a szolgáltatást. A szolgáltatást a BKK a május elején megkötött közszolgáltatási szerződés keretein belül rendeli meg a BKV-tól. Az előterjesztés szerint évi 82 millió forintos bevétellel számolnak, bár ennek jelentős része a szárazföldi közlekedési ágazatoktól vonná el a bevételt, így is mintegy 22 milliós többletbevétellel számolnak.

Hozzászólások (4)

A hozzászóláshoz .

csillag 2012.06.28. 18:56
Úgy tesznek, mintha feltalálták volna a spanyolviaszt!

A Dunán voltak vízibuszok már a két háború között is. Propellernek hívták. Aztán az átkosban a vízibuszok - Hófehérke és acsapata - szállította az úri népet Szentendrétől Csepelig. Egy buszjegy áráért! Sokan utaztak rajta nap mint nap, de a túristák között volt a legnagyobb sikere. Aztán jött a 80-as évek privatizációs hulláma és addig privatizálták a hajókat, amíg megszűnt a vízibusz szolgáltatás, néhányan meggazdagodtak belőle, a város pedig szegényebb lett egy látványossággal és egy olcsó tömegközlekedési eszközzel. Most ki kell építeni a stégeket, képezni kell a személyzetet, és hajók is kellenek. Mindez bagatell összegért! Az újraindításért biztos többet kell majd fizetni, mint amennyit hozott a privatizációja a konyhára.
Így kell ezt csinálni, mert kis hazánkban annyi a pénz mint a pelyva, nincs mire elkölteni.
Még arra azért kiváncsi leszek, ki lesz rajta az első menetrend szerinti járaton a kormánytagok közül?
antonio 2012.06.28. 17:10
Tettszik az ötlet csak az abibi, hogy ez a tetü banda, és taplós a BKV nak kötelezően járó millákat sem fizetik ki, szégyen szemre a BKV sc. től is meg kellett válniuk, a bérletjogtól is, tehát a kérdés:
Ki pengeti majd a ráfizetéses hajók fenntartását, mert hogy ráfizetéses lessz az tuti...
Nuntius 2012.06.28. 17:01
Demszky eladta őket :D
tovaris 2012.06.28. 16:55
És eddig hol voltak a hajók?