Előző
Következő
új cikk

Napi kérdés

Heti kérdés - válaszol: Falus Ferenc volt országos tiszti főorvos

Népszava|2012. júl 02. 05:05
[A+ A-]
Mi a célja az egészségügy mostani átalakításának?
Az Orbán-kormány nem becsüli az időseket és a gyengéket, sőt, nem is tart igényt a betegekre és a nyugdíjasokra. Ez olyan értékválasztás, amely megkérdőjelezi a korábbi kabinetek törekvéseit, melyek az összes állampolgár élettartamának növekedését célozták. Ehelyett a mostani hatalom a kétosztályos társadalomban és egészségügyben lett érdekelt, így ennek megvalósítása a valódi célja a mostani egészségügyi átalakításnak is. Az eredménye pedig az lesz, hogy sokan képtelenné válnak az orvoshoz fordulásra, nem kapnak megfelelő ellátást, aminek következménye borítékolható.

Hozzászólások (15)

A hozzászóláshoz .

vassilon 2012.07.04. 17:30
Mi az, hogy megszűnt az egészségbiztosítás?Itt írta valamelyik hozzászóló!Nem elég, hogy mindent átszerveztek, mindent tönkretettek?Azt sem tudjuk, hova kell menni, ha valami baj van?Nem elég, hogy a súlyos betegek gyógyszer nélkül maradtak?A rákos betegek közül hányan haltak már meg?És az autoimmun betegségben szenvedőtől is elveszik a gyógyszert?
Istenem, add, hogy ne legyünk betegek!!!!!!!!!!!!!!!!
Lajosbacsi1000 2012.07.03. 03:12
Az Orbán kormány vegye tudomásul, hogy lassan ebben az országban senki sem becsüli őket, és kurva nagy pofánvágás néz ki nekik !
Nekem ez a nyikkhaj seggdugó ráncoshomlokú ne dirigáljon, TAKARODJON oda, ahonnan jött, a kurva anyjába !
Zebra 2012.07.02. 23:45
tomsawyer

Ami a jelenlegi pártok "összemosását" illeti.

"Az előző kormányok mindig is támogatták a.....több biztosítós rendszert. Ahogy ez normális demokráciákban nagyon sok helyen működik."

Itt nem arról kellene szólni, hogy az előző kormányok mit támogattak, hanem az átlagemberek mit szerettek volna.
Gyurcsánynak magának kellett volna ebben a kérdésben kiírnia a népszavazást, nem tette. Félreértések elkerülése végett a Fidesz sem tette.
A Fidesz a 300 Ft-os vizitdíjról szavaztatott, de nem a több biztosítós rendszerről! Hogy úgy mondjam, kicsit eltért a lényegtől.
Nem véletlen, hogy nem rendeznek népszavazást, hiszen borítékolható az elutasítás. EZÉRT KELLETT MOST KILOPNI AZ ALAPTÖRVÉNYBŐL AZ EGÉSZ TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁST!!

22 éve más sem megy, mint ugyanannak a politikai osztálynak a nyomására az átlagemberek létfeltételeinek ellehetetlenítése.
Ha majd egyedül maradnak ebben az országban, mert aki tud elmenekül, aki nem, az elpusztul, akkor majd kiírhatják az új Magyarország táblákra amiket most helyeztek ki a Magyar Köztársaság helyett, hogy MAGYARORSZÁG NINCS!

Azok, akik szerencsésen elhagyják ezt az országot, jobb ha olyan helyen fizetik a járulékaikat, olyan országokban, ahol ha betegek lesznek kapnak érte egészségügyi ellátást, ha öregek lesznek nyugdíjat.

Zebra 2012.07.02. 23:06
tomsawyer
Igazad van, az előző alkotmány valóban garantálta a járulékfizetők teljeskörű orvosi ellátását, és a nyugdíjat.

Az az érzésem, egy demokrácia nem attól demokrácia, hogy négy évente elmegyünk szavazni, hanem attól, hogy ilyen alapvető, minden állampolgárt érintő kérdésben mint a több mint 100 éves társadalombiztosítás megszüntetésének szándéka, tartsanak népszavazást. A NÉPSZAVAZÁS A LEGERŐSEBB LEGITIMÁCIÓ EGY ADOTT KÉRDÉSBEN.
Én annak a híve lennék, hogy az egészségügyben az orvosi ellátás szakmai részében egységes legyen a társadalombiztosítás. Külön magánbiztosítást esetleg a komfortos elhelyezésre, vagyis a "körítésre" lehetne kötni, de magát az ellátást mindenkinek meg kellene kapnia.
Még egyszer le kell hogy írjam, csodálom az orvosokat! A türelmüket, a helytállásukat, a kiállásukat!

El sem tudom képzelni, hogy dolgozza fel más országokban az orvos, aki azt látja, hogy meg tudna gyógyítani valakit, segíteni tudna rajta, de nincs az illetőnek pénze, biztosítása, így nem teheti.
tomsawyer 2012.07.02. 22:44
Zebra: egy picit pontosítanom kell. Muszáj. Ugyanis az előző kormány alatt még olyan alkotmánya volt az országnak, ami garantálta a járulékfizetők teljeskörű orvosi ellátását, meg a munkaévekkel szerzett nyugdíjhoz való állampolgári alapjogot. Ez a két - létfontosságú alkotmányos emberi jog - a mai "alaptörvényből" ELTŰNT!!! Az előző kormányok mindig is támogatták (volna) a több lábon álló nyugdíjbiztosítást és a több biztopsítós rendszert. Ahogy ez normális demokráciákban nagyon sok helyen működik. És mi lett belőle? Óiási fideszes hajcihők, lázítás, népszavazás. Még azért a szerencsétlen 300 forintos vizitdíjért is! Hatalomra kerülve meg egyszerűen ellopták az egész nyugdíjmegtakarítást, ami azóta szőrén-szálán eltűnt!!! A magánbiztosítást meg szép csendben be fogják csempészni, azzal a trükkel, hogy a munkáltató ezt a támogatást is nyújthatja a dolgozónak. . Átlátszó, sunyi, és a társadalmat a jóll ellátottakra meg a páriákra osztó következménnyel!!! Biztos lehetsz benne, hogy lesznek az egészségügy vonatkozásában is újabb ötletek, mellyel fizetésre kényszerítik az agyonadóztatott nincsteleneket is. Csak majd valami más nevet találnak ki. Ebben profik. Majd valami "betegvédelmi" hozzájárulásnak, meg hasonlóknak fogják nevezni. Úgyhogy bocs, de ne mossuk össze az alapvetően más koncepciójú pártokat. Még egészségügyi kérdésekben sem. A fidesz pályafutása eddig alulmúlta minden elképzelésünket. Már csak orbán és matolcsi hadovál óriási forradalmi tettekről...Vaílahogy úgy, ahogy manapság csak Észak Koreában csinálják. Miközben ott már az emberek éhenhalnak.
Zebra 2012.07.02. 22:36
libertador

"Már, ha lesz elég használható mentő..... És orvos"

Minden tiszteletem azoké az orvosoké, akik ilyen körülmények között is helytállnak. Amennyiben a cél a fizetős egészségügy bevezetése, akkor az egész politikai osztály ellendrukker ebben.
Nekik az az érdekük, addig lehetetleníteni az egészségügy helyzetét, amíg majd azt lehet mondani, tarthatatlan, szükség van a magánbiztosítók részéről a tőkebevonásra!

Hasonlóan ahhoz, ahogy a teljes feldolgozóiparunkat, bankrendszerünket, lassan minden mozdíthatót privatizáltak. Az egészségügy a HUSZONEGYEDIK SZÁZAD EGYIK LEGNAGYOBB BIZNISZE A HADIIPAR MELLETT! Úgy látszik, nem akarják veszni hagyni!
libertador 2012.07.02. 22:18
Falus Ferenc országos tisztifőorvos volt. A fideszmaffia persze mindent elkövetett, hogy befeketítse. A kormányváltás után azonnal leváltották. Orbániában az ÁNTSZ vezetése is politikai hűség függvénye. Persze, senki se hibátlan, de itt most nem az a lényeg, hanem az, amit szakemberként a mai egészségügyi felfordulásról mond. Márpedig egyre másra válnak nyilvánvalóvá elképesztő távolságú "betegutak", azért, mert kórházakat és kórházi osztályokat szüntet meg a szócska-féle "reform". Ez önmagában is aggályos, de hogy ezt két-három nappal az életbelépése előtt se az orvosok, se a betegek nem is ismerték, az jellemző. Sajnos, rengeteg életveszélyes konfliktushelyzet alakulhat ki a betegek kárára. Bele sem szabad gondolni, hányan halhatnak meg azért, mert a mentő sokkal távolabb és hosszabb ideig kell, hogy szállítsa az életveszélyes állapotú betegeket. Már, ha lesz elég, használható mentő...És orvos...
Zebra 2012.07.02. 20:34

Most volt az Egyenes beszédben Mihályi Péter.

LEENDŐ VIZITDÍJRÓL, ÉS FIZETŐS EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSRÓL BESZÉLT! MINDARRÓL, AMIT KÓKA JÁNOS AKART BEVEZETNI, MAJD A NÉPSZAVAZÁSI KEZDEMÉNYEZÉS MEGAKADÁLYOZTA!

A FIDESZ, MSZP, LMP, DK, JOBBIK EGYSÉGESEN MAGÁNBIZTOSÍTÓS, FIZETŐS EGÉSZSÉGÜGYET AKAR?

EGYIK SEM HÍVTA FEL A LAKOSSÁG FIGYELMÉT, HOGY MEGSZŰNT A TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS INTÉZMÉNYE! SZERINTEM NAGYON SOKAN NEM TUDJÁK!

A FIDESZ együtt sumákol az MSZP-vel, meg a többiekkel! EGY TŐRŐL FAKADNAK! Akár el se menjünk szavazni!
Mindegy hogy Kóka vagy Szájer írja a törvényt! A magyarok többsége ki fog maradni, vagy alacsonyabb szintű ellátást fog kapni.

A gazdagok meg fogják tudni fizetni. A többiek kevésbé. Mi lesz velük? Mi lesz velünk?


mailla 2012.07.02. 16:07
[pafranyka] [2012.júl.02. 14:52]

" Mikor volt tiszti főorvos???? "

Nem mindegy??? Az a fontos, hogy igazat mond!!!
orbánt nem érdeklik az öregek és a betegek , ha tehetné likvidálná őket, csak addig kellettek, amig a szavazatukat megkapta!!! Bedőltek az idősek, mert jóhiszeműek és hittek hazugságainak, de eljött az emberirtás ideje!!! Ezt mikor fogja büntetni a törvény!!!
pafranyka 2012.07.02. 14:52
Tudtommal Falus Ferenc nem volt tiszti főorvos,ő immunológus egyetemi tanár! Mikor volt tiszti főorvos????
dozsanepe 2012.07.02. 11:46
Sajnos, igaz a hír. Előbb a munkához való jogunkat és lehetőségeinket vették el tőlünk, most már a az életünk kell nekik.
Kb. 100 éve sok ember adta a szabadságát és sok az életét is azért, hogy ebben a félfeudális, elmaradt országban is legyen valamiféle társadalombiztosítás. Aztán lett, de nem becsültük sokra.
És most ismét ott tartunk, mint az 1920-30-as években.
Egyébként abban teljesen igazad van, Zebra, hogy nem volt a dolog súlyának megfelelő hírverés.
Az ellenzék meg mit csinál? Hát nagyjából semmit.
Mondjon nekem valaki egyetlen pártot a rendszerváltás óta, akinek nem a saját zsebe volt a legfontosabb! Hogy az egyházakról már ne is beszéljünk!
rohacsek 2012.07.02. 10:12
[Zebra] [2012.júl.02. 08:11]

A NÉPSZAVA többször cikkezett erről, nagyon sokan tudjuk.
Egyelőre sokaknak a tudatáig nem jutott el, hogy már a kormány, az új állítólagos "reformjaival" elindította a nagy "reformot"!!!!
Ennek a kormánynak rövid időn belül 400-500 ezer halottra van szüksége és így fellégezni kíván. Az alapellátás minimális, hiszen nincsen TB, csak adót fizetsz, és ezt arra fordítja amire akarja. Az alapellátást a kormány határozza meg.
Minden más, amit a kormány és csicskásaik részéről mismásolásként mondanak, nem több mint parasztvakítás!!! Dögölj meg állampolgár és így mi a mennybe megyünk! Most ez van!!!
Egyet sokan nem tudunk a döblingi gyógykezelés állami pénzből finanszírozzák-e vagy sem?

Egyébként kérdésedre, hogy : MONDJA MÁR VALAKI, HOGY EZ NEM IGAZ!
A Válasz!!!!
De igen, IGAZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gubaba 2012.07.02. 09:52

[Zebra] [2012.júl.02. 08:11]

Tudod, a zalaptörvényben arról se esik egy szó se, hogy a történelmi időkre kinevezett, leválthatatlan politikusokat egyszerűen végig kell aggatni az Andrássy úton! Volt már ilyen a magyar történelemben és lehet is még ilyen !
Zebra 2012.07.02. 08:11
Miért nem szólt senki hogy az ALAPTÖRVÉNYBEN már nincs benn a TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS? Igaz ez?

Mihályi Péterrel láttam egy interjút, ő lényegében a következőket mondta:

TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS=EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁS+NYUGDÍJBIZTOSÍTÁS
Eddig járulékot fizettünk, ezután adót. A járulékért jár az ellátás, tehát a nyugdíj és egészségügyi ellátás, az adóért nem. VALÓBAN ÍGY VAN?

Juszt László, Magánbeszélgetés, 2012.április 29. Mihályi Péter interjú 2. rész, utolsó 10 perc

AMENNYIBEN EZ IGAZ, A NÉPSZAVA MIÉRT NEM ERRŐL CIKKEZ?
AZ ELLENZÉK MIÉRT NEM ERRŐL BESZÉL?
AZ EMBEREK MIÉRT NEM TUDJÁK?

MEGSZŰNT VOLNA A 140 ÉVES TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS ALKOTMÁNYOS VÉDELMI ÉS MI MÉG ÉSZRE SEM VETTÜK? AZ ELLENZÉK MIT CSINÁL A PARLAMENTBEN!

MONDJA MÁR VALAKI HOGY EZ NEM IGAZ!
dozsanepe 2012.07.02. 06:12
Mi, a dolgozó emberek (értsd ez alatt: akik nem tudtak és nem is akartak beállni a becstelen rablók sorába, ezért "mi csak annyit érünk") már 20 éve érezzük, hogy ennek a társadalomnak csak egy termelési tényező, humán erőforrás vagyunk.
Már ameddig erőnk és egészségünk van, hogy eltartsuk "urainkat".
Aztán mehetünk minél előbb meghalni.
Legalább is az orbán-félék úgy szeretnék.
A kérdés: meddig hagyjuk, hogy ezek a lézengő, semmitérő alakok uralják az országunkat?