Előző
Következő
új cikk

Gazdaság

Veszélyes játékot űz a Ryanair?

Népszava|2012. aug 16. 05:40
[A+ A-]
Eljárást indítottak a spanyol hatóságok a Ryanairrel szemben, mert három járatnak is kényszerleszállást kellett végrehajtania a Madrid feletti vihar miatt. A légitársaság szerint nem történt szabálytalanság.
Vizsgálatot indítottak a spanyol hatóságok a Ryanair fapados légitársaság ellen, mert júliusban több gépük is üzemanyaghiányra hivatkozva kényszerleszállási engedélyt kért Valenciában. A három gép július 26-án indult Madridba, de miután a rossz időjárási körülményekre hivatkozva egy órát köröztek Valencia felett, a pilóták értesítették a repülőteret: azonnali leszállási engedélyt kértek.

A Sunday Intependent magazin arról számolt be: tisztán takarékossági okokból veszélyes játékot űz a Ryanair az üzemanyaggal. A légitársaság gépei rendre soron kívüli leszállási engedélyeket kérnek a szűkös üzemanyag-tartalékaikra hivatkozva. Az írek szerint a Ryanair gépein a maximálisan szükséges kerozin mennyiségen kívül mintegy 300 kilogramm van, amit a pilóták "plog +300"-nak hívnak - ez szerepel abban az iratban, mely a lap birtokába jutott, és amit 2011 decemberében jegyzett Shane McKeon, a Ryanair főpilótája. A pilóta szerint meg kellene emelni ezt a mennyiséget, ez ugyanis alig néhány perccel teszi lehetővé a repülési idő meghosszabbítását.

A hagyományos légi fuvarozóknál a tartalék akár fél órára is elég. Ezért fordul elő, hogy a különböző okból meghosszabbodó repülési idő esetén a Ryanair gépei rendre "mayday" jelzést adnak a reptereknek, és a többi gép előtt szállnak le.
A fapados légitársaságok minden eszközzel igyekeznek költségeiket csökkenteni, hogy jegyáraikat alacsonyan tarthassák. Ha időjárási probléma adódik - ahogy a madridi járatoknál is - , inkább másik reptérre viszik az utasokat, majd busszal szállítják át a célállomásra. Mivel a fapados gépek általában rövid szünetekkel, egész nap folyamatosan közlekednek a repülőterek között, ilyenkor egyszerűen törlik az induló járatot, amelynek a gépe a kitérő reptéren volt kénytelen leszállni.

A Ryanair sajtószóvivője közölte: "semmi gond" a vizsgálattal, mindenben hajlandóak együttműködni a spanyol hatóságokkal. A gépek 50, 68 és 69 perc körözés után hívták a valenciai reptér légi irányítóit, hogy elérték a tartalék üzemanyag határt - idézi Stephan McNamara szavait a BBC. A Ryanair szerint a gépekben még fél órára elegendő üzemanyag maradt, ez azonban arra nem volt elég, hogy biztonsággal visszarepülhessenek Madridba. A szóvivő kiemelte: a gépek a Boeing és az európai légi biztonsági ügynökség szabályait követték, és a leszálláskor még harminc percre elegendő tartalék üzemanyaggal rendelkeztek. A Ryanair bejelentette a történteket az ír és a spanyol hatóságoknak, akik kezdeményezték a vizsgálatot.

A közelmúltban csődbe ment fapados légitársaságok

- WindJet (olasz) - 2012. augusztus
- OLT Express Regional (lengyel) - 2012. augusztus
- Spanair (spanyol) - 2012. január

Lájkoljon minket a Facebook-on is!

Hozzászólások (3)

A hozzászóláshoz .

Judit 2012.08.16. 19:17
Na a Ryanair-rel se repülök többet. Nem mintha eddig repültem volna vele.
ShamesMaldune 2012.08.16. 10:09
Ha valóban így van - mert persze mindenki mást mond - akkor az nagy baj. Természetesen komolyan akkor fogják venni a dolgot, ha majd egy gép lezuhan üzemanyaghiány miatt - nem kellene megvárni, de az élet véges, az üzlet meg örök ...
PapaRazzi 2012.08.16. 08:59
Ehez nem kell kommentár.