Előző
Következő
új cikk

Bulvár

Bivalyerős dízel Astra

Népszava|2012. aug 23. 10:27
[A+ A-]
Az Opel új, nagy teljesítményű dízellel értékeli fel az Astra-családot: a 2.0 BiTurbo CDTI négyhengeresének teljesítménye 143 kW/195 LE, nyomatéka 400 Nm. Három karosszériaváltozathoz, az ötajtóshoz, a GTC kupéhoz és a Sports Tourerhez kapható. Egyetlen más márkának sincs ilyen választéka a kompakt osztályban nagy teljesítményű dízeles modellekből.
Az ötajtós változat 226 km/óra csúcssebességgel minden idők leggyorsabb dízel-Astrája, ám ugyanakkor a széria Start/Stop jóvoltából nagyon takarékos is. Fogyasztása, akárcsak a Sports Toureré, 5,1 l/100 km a GTC-é pedig mindössze 4,9 liter. Ez megfelel 134, illetve 129 g/km CO2-kibocsátásnak. Az Opel zászlóshajójának, az Insigniának a csúcs-dízelét, az igényes BiTurbo feltöltéssel és Twin-Cooler rendszerrel együtt ültették át az Astrába. A BiTubo felszereltség év végétől lesz elérhető.

Az ötajtós, a Sports Tourer és a GTC külsején is látszik, hogy az új, nagy teljesítményű BiTurbo változatról van szó. Az eltérések modellenként változnak. A hűtőmaszk felső részének formája és mérete az Astra GTC-nek felel meg, az Opel-villámot tartó keresztléc azonban nem krómozott, hanem színre fényezett. Míg a GTC BiTurbo kivitele széles keresztlécet kapott, mint a normál GTC, az ötajtósé és a Sports Toureré a keskenyebb, szárny-formájú.



Sportosabb látványt kelt a maszk alsó része is: a centrális és a külső rész átmenete cápauszony-alakú, ezzel még dinamikusabbá teszi az autót. Az ötajtós és a Sports Tourer oldalablaka krómkeretes, a GTC BiTurbóé alul fekete. Valamennyi változat látványát dupla kipufogóvég és a modellre jellemző hátsó lökhárító teszi erőteljesebbé.

Lájkoljon minket a Facebook-on is!

Kedves hozzászólók! Szeptember elsejétől a nepszava.hu weboldalon Facebook fiók segítségével lehet hozzászólást írni. Az eddig megjelent kommentek nem lesznek elérhetők. Köszönjük!