Előző
Következő
új cikk

Belföld

Választási feliratkozás - Selmeczi Gabriella "hisztizik"

MTI|2012. szept 16. 17:04
[A+ A-]
Feleslegesen és értelmetlenül keltenek hisztériát ellenzéki pártok a választási feliratkozás kapcsán, amely a részvételnek a mainál sokkal szélesebb lehetőségét teremti majd meg - írta vasárnapi közleményében a Fidesz szóvivője.
Selmeczi Gabriella szerint előrelépést jelent, mert senki nem szenved hátrányt, és senki nem lesz felesleges zaklatásnak kitéve a választások kapcsán. Kifejtette: aki el akar menni a választásra, minden információt részletesen megkap majd, aki pedig nem akar elmenni, annak nem kell részt vennie semmiféle választási cselekményben.

Selmeczi Gabriella arra is felhívta a figyelmet, hogy a feliratkozásra rendelkezésre álló időtartam hosszú lesz, és sokféle módon lehet majd megtenni, így mindenkinek bőven lesz ideje és módja a cselekvésre.
Sokfajta módon lehetséges, tehát szélesíteni fogja a részvételt és nem csökkenteni - tette hozzá.

Józsa István, az MSZP frakcióvezető-helyettese vasárnapi sajtótájékoztatóján azt mondta: az MSZP az alaptörvény elfogadásához hasonlóan várhatóan a választójogi törvény kormányoldal által tervezett módosításában sem vesz részt az Országgyűlésben. Testületi döntés ugyan még nem született a kérdésben, de a "dolog súlyát tekintve" valószínűnek tartja ezt a lépést, mivel meggyőződésük szerint a választójogról csak szélesebb társadalmi konszenzus alapján lenne szabad dönteni.
Heltai László, az LMP választmányi szóvivője ugyanakkor azt mondta vasárnapi sajtótájékoztatóján, hogy pártja részt vesz a választási eljárásról szóló törvény parlamenti vitájában.

Az egyhetes éhségsztrájkját befejező Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció elnöke pártja szombati budapesti rendezvényén kérte fel az MSZP-t és az LMP-t arra, hogy bojkottálják a választási eljárási törvény parlamenti vitáját.

Hozzászólások (71)

A hozzászóláshoz .

zugloioreg 2012.09.19. 13:05
Kedves Selmeczi Gabriella!
Teljesen igaza van abban, hogy ez az új "feliratkozás" szélesíti a választáson résztvevőket! Ugyanis az Önök által magyar állampolgársághoz juttatott emberek is választhatnak itt, Magyarországon, annak ellenére, hogy nem csak most nem élnek itt, hanem sokan még soha nem éltek itt, csak valamikori magyarok leszármazottjai. Sokan nem felelnek meg annak a követelménynek sem, hogy (helyesen) beszélik a nyelvünket. Tehát beleszolhatnak " egy család életébe a családon kívüliek is! Ez számomra elfogadhatatlan.
Netye 2012.09.18. 16:47
Hule egy pitsa, az már biztos!
kubuki 2012.09.17. 23:58
Szegény szerencsétlen Selmeczi-Szafarov Azergabi! Nem vagytok véletlenül kistesók Szalaiannamarival?
fenyofa 2012.09.17. 17:29
.....Már megint ez az áruházi tolvaj hisztizik,össze vissza hazudoznak új trükköket találnak ki,hogy minél kevesebben menjenek szavazni. Arra nem gondolnak,hogy azok akik nehezen,sehogy nem tudnak járni,betegek hogyan fognak regisztrálni?Aki ezt a baromságot ki agyalta akkor legalább tegye lehetővé,hogy a szavazással egyszerre ugyanott tudjon regisztrálni is....
hohoohooo 2012.09.17. 16:58
A választás alapjog, és alapjog gyakorlását az Európai Unióban tudatosan nem szokták megnehezíteni. Megkönnyíteni szokták. Nem tudok olyan példát, ahol nagyon könnyen lehetett eddig választani, aztán hirtelen bevezették a regisztrációt. A FideSS bevallott célja korlátlan hatalmának beláthatatlan időkre való megőrzése -amit jobboldali centrális erőtér néven szoktak eufemizálni - ez az amiért bármilyen aljasságra hajlandók. Itt egy maffiotikus rezsim túléléséről van szó, közpénzekből magánvagyonokká váló százmilliárdokról, és igen, nagy vonalakban életről és halálról.
A FideSS rá van telepedve erre az országra, tízszer annyi pénze lesz a választáson mint az ellenzékének, a közmédia pedig kormánypárti kampányeszközként fungál már 2010 óta, de az Zorbánc-Lévai-Simicska&FideSS Co. rezsim nem kockáztathat.
mrmagam 2012.09.17. 16:18
Selmeczi Gabriella szerint előrelépést jelent, mert senki nem szenved hátrányt, és senki nem lesz felesleges zaklatásnak kitéve a választások kapcsán. Kifejtette: aki el akar menni a választásra, minden információt részletesen meg"kap majd, aki pedig nem akar elmenni, annak nem kell részt vennie semmiféle választási cselekményben.
Ez nem indok a törvény létrehozására.
Inkább elviselem a választásokkal járó zaklatásokat, mint orrban leveleit amit viszont ha nem kérek is megkapom.
mrmagam 2012.09.17. 16:12
Tessék mondani miért nem a inzultálókonzultáns levelekre vezetik be a regisztrációs feliratkozást?
Sok magyar forintot takaritanának meg ha csak az kapna levelet orrbantol aki kéri.
hohoohooo 2012.09.17. 15:40
Mivel hazánk naprakész népesség-nyilvántartó rendszerrel bír, semmilyen érdemi oka nincs egy census újbóli bevezetésének (census: az általános választójog korlátozása iskolázottság, vagyon vagy most "elkötelezettség", "tudatosság" alapon.

Ám Zorbánc már 2007-ben megmondta: "egyszer kell győznünk, de akkor nagyon", ami köznapi nyelvre lefordítva azt jelenti, hogy mindent meg kell tenni, hogy csak a FideSS nyerhessen választást.

Ezt a célt szolgálja:
1.) az egyéni és listás mandátumok arányának torzítása az egyéniek felé,
2.) a megyei listás rendszer megszüntetése,
3.) az országos listán a nyertes is kap "kompenzációt",
4.) a választási körzetek kreatív átszabása,
5.) a kopogtató cédulák számának növelése,
6.) a kopogtató cédulák gyűjtési idejének megkurtítása,
7.) közös jelölt indításának "büntetése" és most az értelmetlen
8.) előzetes regisztráció.

Na és mi történik, ha még ilyen körülmények mellett sem lesz esélyes a FideSSnek a győzelemre?
Orbánc már erre is megadta a választ:

„Reméljük, a demokrácia helyett nem kell új politikai rendszert kigondolni és fölépíteni".
nathan 2012.09.17. 15:17
Éppen azért kell a regisztráció, mert nekik meg vana "névsor" Kubatov G. által.
Gabika meg tünjön már el a balfenéken...!
mailla 2012.09.17. 15:12

[Vitrioll] [2012.szept.17. 14:49]

Igazad van !!!

Minek a regisztráció, hiszen a névsor megvan! Gondolom valamiből dolgoznak orbánék, amikor a sok levelet kiküldik az embereknek és a levél cimzettei között gyerekek nincsenek! De a külföldön élő új magyar állampolgárok, levélben szavazhatnak, nekik nincs regisztrációs kötelezettségük!
MINDEN FELNŐTT MAGYAR ÁLLAMPOLGÁRNAK, JOGA VAN SZAVAZNI ÉS AZ UTOLSÓ NAP IS ELDÖNTHETI, MEGY-E SZAVAZNI, VAGY SEM!!!! ALKOTMÁNYOS JOG!!!!
Vitrioll 2012.09.17. 14:49
A XX. században és az azt megelőzző időkben akik harcoltak, sőt voltak sokan , akik életüket adták , mindenféle választási cenzus ellen ,azok is "hisztiztek", kiflicskecsücsök szerint ?
.
Azért a társadalomnak is üzenném és a demokratikus, köztársaságpárti politikusainknak ,hogy a sokszor véráldozattal kivívott szabadságjogainkat ,nem elég kiharcolni ,hanem azt nap mint nap meg kell védeni ,sokszor igen kemény küzdelmekben .
Ezért is Gyurcsány Ferenc elkezdte kezdeményezés úttörő volta ,követőket igényel ,Országgyűlésen belüli és kívüli demokratikus ellenzék és a civil mozgalmak ,szakszervezetek ,és a magánemberek részéről .
Mert mint tudjuk Orbán és rezsimje nem ért a szóból ,csakis a vele szemben felmutatott, felsorakoztatott erőt tiszteli !
Egy56s 2012.09.17. 14:24

Ezek a fafejűek, ilyen selmeciféle nők és orbánista férfiak, ne vegyék el az alkotmányos jogomat. Ezt nem ők adták, hanem ez nekem, nekünk jár. A kötelességeinket miért nem nyirbálják meg? (Adó)
Október 23-án ott leszek. Gyertek mindnyájan.
netuddki 2012.09.17. 13:28
Igazi célja a regisztrációnak a törvényesített csalás.Ha az idióta kérdéseivel a csúti megtalál mindenkit,rendelkezésre áll a Kubatov lista,a teljes népesség nyílvántartás akkor miért kell iszonyatos pénzekért egy újabb agyament baromságot létrehozni?
stratocaster 2012.09.17. 13:23
..."a választási feliratkozás kapcsán, amely a részvételnek a mainál sokkal szélesebb lehetőségét teremti majd meg"...

A részvételt csak a részvételt kizáró okok (korhatár, elmeállapot, büntetlen előélet, bírósági eltiltás, stb.) lebontásával lehetne bővíteni. A regisztráció nem ezt célozza, hanem a szűkítés, és a nyilvántartás egy raffinált módját akarja bevezetni....
qkori 2012.09.17. 13:05
Nem értettem, miért van szükség a regisztrációra, de Selmeczi Gabri-ella most elmagyarázta ! Most sem értem !
Gerencser 2012.09.17. 12:31
Csak a tényeket felsorolva:
1.Átszabták a választási körzeteket,az erős ellenzéki körzeteket szétaprózták.
2.Egyfordulós szavazás,nincs lehetőség második fordulóra összefogni az ellenzéknek.
3.A győztes mindent visz,ha egy szavazattal győz,akkor annyi is elegendő.
4.Jelölt állitás megkönnyitése,pénzbeni támogatása/adófizetők pénzéből/tovább aprózza az ellenzéki tábort.Mert a bizonytalanok-elég sokan vannak-többsége civil jelöltekre adja majd a szavazatát.És ez a Fidesznek kedvez.
Mert biztos szavazók kb.20% fideszes,12-14%MSZP-és,8-10%Jobbikos,4-5%LMP-és.Meglátjátok,ujra meglesz a 2/3.Csak azért nem 100%,mert azért arra figyelnek.Majd egypár körzetben nem inditanak jelöltet,vagy a fideszesek nem szavaznak.Vona is elgondolkodhatna,csak annyi Jobbikos képviselő lesz,amennyit a Vezér megenged.Majd a fideszesek rá szavaznak.
Kiváncsi leszek hogy ellenőrzik az aláirásokat.Ha nem ellenőrzik,akkor bármennyi ajánlásom lehet.Ha ellenőrzik,akkor pedig pedig kiderül ki-kit ajánlott,és akkor valószinü arra is szavaz....Sok visszaélés lesz majd.
És nem tudom mitől lesz most olcsóbb?Választási Bizottság kell,kopogtató cédulák helyett fel kell dolgozni az ajánló aláirásokat.És ehez jön még a kétszeri kiküldött levél kb.2 milliárd,jelöltek pénügy támogatása-hatalmas visszaélések lesznek itt is.Útólagos elszámolás?Röhej.Beindulnak a "számlagyárak."Nagyon kelendőek lesznek majd a hajléktalanok-akinek van bejelentett lakcime.Majd kereshetik őket.És ha megtalálják?Legalább lesz "lakása",ennivalója.Mind a mi pénzünkből.Akik tapsolnak ennek a választási paródiának,kicsit elgondolkodhatnának,igaz akiknek jó dolga van most az tapsol,nem érdekli,hogy mi a demokratikus,mi nem.
hiteles 2012.09.17. 11:38
Mc-Neel
Demokrácia tanfolyamra azt hiszem neked kéne menni ha nem érted azokat a dolgokat
amik az emberek normálisabb felének problémát okoz.Ha a baloldalt ÁL.-nak nevezed
akkor azok akik a másik oldalon állnak azok szerinted csak nem az igazi JOBB oldal?
Mert az az oldal sokkal közelebb van a szélsőséges jelzővel illethető oldalhoz mint az
igazi konzervatív jobboldalhoz.Nem tudom hol élsz mert itt a "JOBB" oldal nevében ugyan
csak sokan külföldre szakadtak mint a TAEKI és itt osztják az észt ők akarják megmon
dani hogy nekünk mi a jó.Ha így van akkor többet nem reagálok a beírásodra mert nincs
értelme ha itthon élsz akkor viszont jó lesz szemorvoshoz menni mert igencsak rosszul
látsz mert valami narancs színű hályog képződött a szemeden ezt kéne onnan leoperálni.
Mc_Neel 2012.09.17. 10:24

Miért, ki az aki egy még parlamenti vita szakaszában sem levő törvénytervezet miatt hisztigörcsben fetreng?

A magyar álbaloldali ellenzék, vagy talán Selmeczi?

A magyar álbaloldal nem érti a demokráciát, de ez után a jó kis balhé után, a hazai lakosságon kívül, ezt már az egész külföldi média is tudni fogja.
bizombenne 2012.09.17. 10:03
Selmeczi egyik korábbi nyilatkozatában kifejti, hogy az választók miért is küldték a képviselőjüket a parlamentbe, mert hogy a DK mellett az MSZP sem fog valószínűleg részt venni a regisztrációval kapcsolatos vitában. Kérdezem, mit is csinál 8 éven át a Fidesz: nem vett részt a vitában, vagyis nem képviselte a választóit. Ma mit tesz a Fidesz, amikor sorozatban egyéni indítványként nyújt be törvényeket és azt senkivel nem egyezteti? Szembe szállnak a választóik akaratával! Miről is kotyog folyton a Selmeczi tyúkanyó?
mamana 2012.09.17. 09:45
Javítok, bocs: választási lista= választói névjegyzék.